א.ו.ש אביזרים לחניונים
  • דף הבית
    • ציוד לדרכים
    • מאמרים
    • סימון חניות
    • שטיפת חניונים
  • אודות
  • ציוד לחניונים
    • מעצור חניה
    • מראה פנורמית
    • שומר חניה
    • עמודים גמישים
    • מחסום דוקרנים
    • מגן פינות
    • מגן קיר
  • פסי האטה
  • עמודי חסימה
  • עמודים גמישים
  • צור קשר
  • דף הבית
    • ציוד לדרכים
    • מאמרים
    • סימון חניות
    • שטיפת חניונים
  • אודות
  • ציוד לחניונים
    • מעצור חניה
    • מראה פנורמית
    • שומר חניה
    • עמודים גמישים
    • מחסום דוקרנים
    • מגן פינות
    • מגן קיר
  • פסי האטה
  • עמודי חסימה
  • עמודים גמישים
  • צור קשר
א.ו.ש אביזרים לחניונים
  • דף הבית
    • ציוד לדרכים
    • מאמרים
    • סימון חניות
    • שטיפת חניונים
  • אודות
  • ציוד לחניונים
    • מעצור חניה
    • מראה פנורמית
    • שומר חניה
    • עמודים גמישים
    • מחסום דוקרנים
    • מגן פינות
    • מגן קיר
  • פסי האטה
  • עמודי חסימה
  • עמודים גמישים
  • צור קשר
  • דף הבית
    • ציוד לדרכים
    • מאמרים
    • סימון חניות
    • שטיפת חניונים
  • אודות
  • ציוד לחניונים
    • מעצור חניה
    • מראה פנורמית
    • שומר חניה
    • עמודים גמישים
    • מחסום דוקרנים
    • מגן פינות
    • מגן קיר
  • פסי האטה
  • עמודי חסימה
  • עמודים גמישים
  • צור קשר
ראשי » כללי » יתרונות וחסרונות של פסי האטה מגומי מול פסי האטה מפלסטיק – מה עדיף?

יתרונות וחסרונות של פסי האטה מגומי מול פסי האטה מפלסטיק – מה עדיף?

4 תגובות

פס האטה מגומי או פסי האטה מפלסטיק – מה עדיף לרכוש ולהתקין? סקרנו את הנושא עבורכם

קיים היום מגוון רחב של סוגים של פסי האטה מגומי ומפלסטיק. ישנם כאלה המפארים את פסי הפלסטיק ומציגים את פסי הגומי כמוצר נחות ומיושן, זאת בעוד ברוב מדינות העולם כלל לא רואים פסי האטה מפלסטיק, אלא רק פסי האטה מגומי.

נשאלת השאלה מה עדיף לצרכן הישראלי, פס האטה מגומי או פס האטה מפלסטיק?

התשובה לשאלה זו מורכבת ואינה אחידה בדיוק כפי שאתם, הצרכנים, הנהגים וצרכיכם מורכבים ומשתנים מאתר אחד לשני. בין אם מדובר בבית מגורים, מפעל, מרלו"ג, אזור תעשיה וכו'. לכל סוג ודגם פסי האטה הנמכרים בארץ יתרונות וחסרונות שיש לקחת בחשבון כשמחליטים באיזה מוצר לבחור. אנו בא.ו.ש אביזרי בטיחות משתדלים לייעץ ולעזור ע"פ צרכי הלקוח.

מרחק רצוי בין פסי האטה בחניון
מרחק רצוי בין פסי האטה בחניון

יתרונות וחסרונות של פסי האטה מפלסטיק

פסי האטה פלסטיים עשויים מ PPC (Polly Propylene Carbonate) שהנו פלסטיק קשיח עם מעט גמישות. פסי האטה מפלסטיק מיוצרים בהזרקה לתבנית. כל חוליה הנה באורך 33 ס"מ וחיבור החוליות זו לזו מאפשר יצירת פס האטה באורך הדרוש. מוצרים אלה משמשים להגבלת מהירות ל 10 או 20 קמ"ש.

לזכותם של פסי ההאטה מפלסטיק מספר יתרונות חשובים

  • עמידות למשקלים גבוהים – הודות למבנה הסבכה הפנימי שלו, מסוגל פס האטה מפלסטיק לשאת כלי רכב שמשקלם עשרות טונות מבלי להסדק ולהשבר.
  • עמידות גבוהה בשחיקה – בשימוש ארוך טווח קיימת שחיקה מסויימת במוצר אולם ככלל, קצב השחיקה נמוך ויכולים לעבור על גבי הפס עשרות אלפי אם לא מאות אלפי כלי רכב עד שתיווצר שחיקה הדורשת החלפה. חשוב לציין בהקשר זה כי התקנה נכונה ומדוייקת של פס האטה מפלסטיק הנה קריטית לעמידותו. כאשר ההתקנה רופפת וקיים מרווח בו יכול הפס לנוע, קצב השחיקה מואץ משמעותית ומשך החיים של המוצר מתקצר.
מגן קיר ביציאה מחניון
מגן קיר ביציאה מחניון

לפסי האטה מפלסטיק ישנן לא מעט תכונות העשויות להוות מגרעה ואותן יש להכיר

  • מוצר זה מרעיש בדריסה כאשר הברגים אינם מהודקים כהלכה.
  • פס האטה מפלסטיק עלול ליצור חבטה לא נעימה ברכב בעת שעולים על גבו במהירות גבוהה מהרצוי, בפרט פסים המיועדים למהירות 10 קמ"ש.
  • אינו מתאים לפני שטח שאינם ישרים. מוצר זה אינו גמיש ואם פני השטח אינם ישרים דיים, עלולים להווצר מרווחים לא רצויים בין שפת הפס ופני הכביש. מרווחים אליה יביאו לשחיקה מוגברת של הפס ואף עלולים להביא לשבירתו.
  • פס האטה מפלסטיק עלול להיות חלקלק בתנאי רטיבות ולגרום לסבסוב (פרפור) צמיגים על גבו. מומלץ להמנע מלהתקין אותו בעליה, במקומות בהם הרכב עוצר וצריך להתחיל בתנועה מחדש.

אם נסכם את המשמעויות של תכונות פס ההאטה מפלסטיק נוכל לומר כי מדובר במוצר עמיד, אפקטיבי וחזק מאוד המחייב את הנהג להאט למהירות הרצויה ולעיתים אף עלול "להעניש" נהגים שלא צייתו להנחיות המהירות. על ההתקנה להיות איכותית ולא להותיר חופשים בין הפס והכביש. בתנאי רטיבות פני המוצר הופכים לחלקים ועל כן יש להמנע מהתקנת הפס במקומות בהם נדרשת אחיזה גבוהה כגון במקומות של תחילת נסיעה בעליה.

צמד פסי האטה בשער כניסה לאזור תעשיה

פסי האטה מגומי

מוצר זה נפוץ בכל העולם וניתן למצוא אותו ברחובות הערים באירופה ובמזרח הרחוק. המוצר עשוי על פי רוב גומי EPDM שהנה תערובת של גומי סינטטי עמיד וחזק. ישנם מספר פסי גומי כגון פסי האטה מגומי למשאיות עד 80 טון המשווקים ע"י א.ו.ש, אשר משלבים לוחיות פלדה בתוך המוצר בכדי להגביר את עמידותו לעומסי מעיכה וקריעה הנוצרים במעבר רכב כבד על גבי הפס.

נכיר את תכונותיו העיקרוית של פס האטה מגומי

  • עמיד לשחיקה, רוב דגמי פסי האטה מגומי עשויים EPDM ובעלי גוף מלא, כמעט ללא חללי אויר, מה שהופך אותם לעמידים מאוד לשחיקה לאורך זמן.
  • פסי האטה מגומי אינם עמידים למשקלים גבוהים ולמעבר משאיות. יוצא מהכלל הוא פס האטה מחוזק ל 80 טון אותו הזכרנו קודם לכן אשר נעזר בלוחיות פלדה כדי לספק עמידות גבוהה למשקלים.
  • פעולה שקטה – פסי האטה מגומי אינם חלולים ואינם מרעישים במעבר כלי רכב על גבם. תכונה חשובה מאוד בקרבת בתי מגורים.
  • פעולה עדינה על הרכב – פס האטה מגומי הנו בעל גמישות רבה יותר מפס האטה מפלסטיק ועל כן מספק פעוןלה מעט עדינה יותר על הרכב, גם כאשר הרכב מגיע במהירות מעט גבוהה. חשוב לציין כי קיימים הבדלים בין פסי הגומי ופסי הפלסטיק אך הם לא תהומיים; רכב שנוסע מהר מידי "ייענש" במידה זו או אחרת, ללא קשר לסוג הפס.
  • עמיד למכות – פסי האטה מגומי יכולים לספוג מכות כהות כגון הורדת מזלג של מלגזה או גוש ברזל כבד הנופל עליהם מבלי שיישברו.
  • עמידות מעולה לקרינת UV ומשרע טמפרטורות רחב מאוד.
פסי האטה מוצבים בכניסה לחניון תת קרקעי, לפני צומת T
פסי האטה מוצבים בכניסה לחניון תת קרקעי, לפני צומת T

קיימים הבדלים נוספים ותכונות נוספות אותן ראוי לציין, אם כי ניתן לומר שנגענו בדברים העיקריים. לסיכום ניתן לומר כי פסי ההאטה מהפלסטיק הם מוצר מעולה שראוי לבחירתכם, כל זאת אם מגרעותיו של המוצר אותן הזכרנו אינן משמעותיות עבורכם. למפעלים, אזורי תעשיה ומקומות בהם עומסי תנועה כבדים, מומלץ לבחור בפסי הפלסטיק. בחניונים של בתי מגורים, רחובות משולבים ואיזורים בהם תנועת כלי רכב פרטיים בעיקר נמליץ לשקול גם שימוש בפסי האטה מגומי.

« הקודם
הבא »
4 תגובות
  1. אהרון 18 בספטמבר 2019 בשעה 15:17

    האם פס האטה מפלסטיק יכול להישבר?

  2. אלכסנדר 20 בספטמבר 2019 בשעה 15:09

    האם לפסי האטה השפעה על הכביש עצמו? על המשטח?

  3. א.ו.ש אביזרים לחניונים 22 בספטמבר 2019 בשעה 10:17

    שלום אהרון,
    פסי האטה מפלסטיק הם מוצר מאוד עמיד וחזק. בשימוש סביר ובהתקנה נכונה גוף הפלסטיק של פסי האטה מפלסטיק אינו נשבר. לעיתים ייתכן בלאי הנובע משימוש אינטנסיבי לאורך זמן בפסי ההאטה וגם אז מדובר לרוב בשחיקה ולא בשבר.

  4. א.ו.ש אביזרים לחניונים 22 בספטמבר 2019 בשעה 10:34

    שלום אלכסנדר
    פסי האטה מגומי שומרים על הכביש ולמעט החורים באמצעותם עוגן הפס לרצפה לא ישאר סימן לאחר הסרת הפסים.
    פסי האטה מפלסטיק אף הם אינם משאירים סימנים על הכביש למעט במצבים יוצאי דופן של עומסים קיצוניים (תנועה כבדה מאוד של משאיות לפרק זמן ממושך) בהם יתכן כי הפס יחרוץ את האספלט לעומק של מספר מילימטרים.

השארת תגובה

ביטול

צור קשר ונציג יחזור אליך בהקדם
פסי האטה מראה פנורמית

מעצור חניה מגן קיר

עמודי סימון ניידים עם משקולת מגיני פינות

עמודים גמישים מגן כבל

קונוס סימון שילוט על גבי עמודים

גדר פלסטיק מחסום דוקרנים

מפרידי נתיבים נצנץ סולארי

מאמרים וקריאה נוספת
פרוייקטים
הוראות התקנה
צור קשר למידע נוסף ולהזמנות
פרטי התקשרות ושעות פעילות

משרדי החברה פתוחים בימים א' עד ה' בין השעות 08:30 ועד 18:00
כתובתנו: בעלי מלאכה, 100 חדרה

טלפון (רב קוי): 077-4452574
כתובת מייל: info@equipit.co.il

משרדינו ממוקמים באיזור התעשיה הצפוני בחדרה

כל הזכויות שמורות

טקסט כל הזכויות שמורות

קריירה ב א.ו.ש

לחץ למשרות פנויות ב א.ו.ש אביזרים

הגבלת אחריות

טקסט הגבלת אחריות
הנהלת האתר ו/או בעליו לא ישאו באחריות לכל נזק, אם וככל שייגרם כזה, עקב הסתמכות על הנאמר באתר..

תקנון האתר
הצהרת נגישות

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס